Ny kommunal kompensasjonsordning – tildeling for desember 2021

Drammen kommune er gjennom to nye tildelingsrunder tildelt til sammen 13,197 millioner kroner som skal fordeles til de virksomheter og bransjer i Drammen som er hardest rammet av nasjonale smittetiltak som ble innført i desember 2021.

Ny kommunal kompensasjonsordning – tildeling for desember 2021

Hvem kan søke?

Tilskuddet kan tildeles følgende bransjer / virksomheter:

  • Virksomheter innenfor servering-/uteliv, reisearrangører, overnattingsvirksomheter og opplevelsesnæringer med forretningsadresse i Drammen, og som kan dokumentere minimum 30 % omsetningssvikt i desember 2021 sammenlignet med desember 2019. Hvis virksomheten ble etablert etter desember 2019, skal budsjettert omsetning for desember 2021 benyttes som sammenligningsgrunnlag.
  • Andre typer virksomheter og bransjer som åpenbart også er direkte økonomisk rammet av smitteverntiltak innført i desember 2022.

Hvordan søke?

Midlene tildeles etter den nasjonalt notifiserte ordningen under covid-19 rammeverket (kap. 553 post 68). Det er derfor obligatorisk å benytte søknadsskjema utarbeidet av kommunal- og moderniseringsdepartementet.

Søknadsfrist er 24. januar 2022

Utfyllende informasjon og link til søknadskjema finnes på kommunens hjemmeside:

Kompensasjonsordning

Hvis du tilhører en annen kommune gå inn på kommunens hjemmeside og se om din kommune også har blitt tildelt midler. Søknadsfristen og kriteriene  kan variere fra kommune til kommune.


Ta gjerne kontakt med Revisorkollegiet AS hvis du har spørsmål.

SkatteFUNN – med fokus på dokumentasjon av personalkostnader

24 november 2024

SkatteFUNN er en skattefradragsordning for forsknings- og utviklingsinnsats i næringslivet. Formålet er å motivere bedrifter som skaffer seg ny kunnskap, informasjon elle erfaring som igjen kan føre til nye eller bedre produkter, tjenester eller produksjonsmåter.

Nyhetsbrev fra Revisorforeningen 7/24

11 oktober 2024

Statsbudsjettet for 2025 ble fremlagt den 7. oktober 2024 med relativt få endringer på skatte- og avgiftssiden. Men, noen endringer er det og det kan dere lese om i dette nyhetsbrevet.

Registeret over reelle rettighetshavere er åpnet

07 oktober 2024

Registeret over reelle rettighetshavere åpnet tirsdag 1 oktober. Formålet med registeret er å gi oversikt over hvem som egentlig kontrollerer virksomheter. Registeret etableres i Brønnøysundregistrene, slik at opplysninger om reelle rettighetshavere kan registreres der.