Aktuelt

FRISTER FOR REGISTRERING I FORETAKSREGISTERET

Foretaksregisteret har offentliggjort fristene for når meldinger må være innkommet for å sikre gjennomføring innen årsskiftet 2019.

Elektroniske meldinger
 
Melding om vedtak om fisjon, fusjon, kapitalnedsettelse eller avvikling må være mottatt av Foretaksregisteret innen 20. oktober.
 
Gjennomføringsmelding og andre meldinger som kommer inn til Foretaksregisteret etter 12. desember kan være vanskelig å få registrert innen utgangen av året.
 
Melding på papir
 
Meldinger om fusjon, fisjon, kapitalnedsettelse eller avvikling som sendes i posten bør være mottatt innen 1. oktober.
 
Gjennomføringsmelding og andre meldinger på papirskjema som kommer inn til Foretaksregisteret etter 30. november kan være vanskelig å få registrert innen utgangen av 2019
 
Ta gjerne kontakt med Revisorkollegiet AS hvis du har spørsmål.

SkatteFUNN – med fokus på dokumentasjon av personalkostnader

24 november 2024

SkatteFUNN er en skattefradragsordning for forsknings- og utviklingsinnsats i næringslivet. Formålet er å motivere bedrifter som skaffer seg ny kunnskap, informasjon elle erfaring som igjen kan føre til nye eller bedre produkter, tjenester eller produksjonsmåter.

Nyhetsbrev fra Revisorforeningen 7/24

11 oktober 2024

Statsbudsjettet for 2025 ble fremlagt den 7. oktober 2024 med relativt få endringer på skatte- og avgiftssiden. Men, noen endringer er det og det kan dere lese om i dette nyhetsbrevet.

Registeret over reelle rettighetshavere er åpnet

07 oktober 2024

Registeret over reelle rettighetshavere åpnet tirsdag 1 oktober. Formålet med registeret er å gi oversikt over hvem som egentlig kontrollerer virksomheter. Registeret etableres i Brønnøysundregistrene, slik at opplysninger om reelle rettighetshavere kan registreres der.