Aktuelt

FRISTER FOR REGISTRERING I FORETAKSREGISTERET

Foretaksregisteret har offentliggjort fristene for når meldinger må være innkommet for å sikre gjennomføring innen årsskiftet 2019.

Elektroniske meldinger
 
Melding om vedtak om fisjon, fusjon, kapitalnedsettelse eller avvikling må være mottatt av Foretaksregisteret innen 20. oktober.
 
Gjennomføringsmelding og andre meldinger som kommer inn til Foretaksregisteret etter 12. desember kan være vanskelig å få registrert innen utgangen av året.
 
Melding på papir
 
Meldinger om fusjon, fisjon, kapitalnedsettelse eller avvikling som sendes i posten bør være mottatt innen 1. oktober.
 
Gjennomføringsmelding og andre meldinger på papirskjema som kommer inn til Foretaksregisteret etter 30. november kan være vanskelig å få registrert innen utgangen av 2019
 
Ta gjerne kontakt med Revisorkollegiet AS hvis du har spørsmål.

Nyhetsbrev fra Revisorforeningen 4/25

30 september 2025

nye lovene for Enhetsregisteret og Foretaksregisteret og hensikten med endringene som er gjennomført. Skatteetaten foreslår tiltak for å forbedre folkeregisteret og forslaget er sendt ut på høring. Lagmannsretten har slått fast at feilklikk i en rullegardinmeny i årsoppgjørsprogrammet ikke kan regnes som en skrive- eller regnefeil som gir unntak for tilleggsskatt

Nyhetsbrev fra Revisorforeningen 3/25

13 juni 2025

dette nyhetsbrevet kan du lese om vilkår og prosedyrer ved søknad om momskompensasjon for frivillige organisasjoner. Du får også nyttig og relevant informasjon om SkatteFUNN – en støtteordning for forskning og utvikling i næringslivet.